Het uitbesteden van je online marketing is doorgaans niet goedkoop, maar het levert je wel veel op. Zeker als we het hebben over zoekmachineoptimalisatie. Dit is namelijk iets waar je als ondernemer niet zonder kunt, zeker als je van je website afhankelijk bent om nieuwe klanten te vinden. Een van de meest effectieve manieren om meer bezoekers naar je website te trekken (los van adverteren) is SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie. En de reden dat veel ondernemers daar een zoekmachine marketing bureau zoals doublesmart.nl voor inschakelen is dat dit geen gemakkelijk klusje is. Waarom niet? Dat lees je hier!
De drie pijlers van zoekmachine optimalisatie
Als je wilt dat je website goed gevonden wordt in Google is het zaak dat je aandacht besteedt aan de drie pijlers van zoekmachine optimalisatie. Deze pijlers zijn: Content, Techniek en Autoriteit. Pas als alle drie deze zaken zijn geoptimaliseerd zal je hoog ranken en dus meer bezoekers trekken. Hoe een marketing bureau dat precies doet? Dat lees je hier.
1. Content
Eigenlijk spreekt deze pijler voor zich. De content die op je website staat is namelijk de basis voor je SEO strategie. Op basis van jouw content bepalen zoekmachines zoals Google namelijk bij welke zoekopdrachten ze jouw website of pagina’s tonen. Met andere woorden: bij welke zoektermen jouw product of dienst past. Deze zoektermen moet je zelf kiezen, en op basis daarvan de teksten schrijven. Een zoekwoordenonderzoek uit laten voeren door doublesmart.nl kan je daar enorm bij helpen. Je hebt dan namelijk inzicht in het zoekvolume van alle relevante termen en hoeveel concurrentie erop zit.
2. Techniek
Naast de content (inhoud) van de website moet je ook aandacht besteden aan de techniek achter de site. Deze moet namelijk goed werken, een overzichtelijke opzet hebben en bovendien super snel laden. Dit is allemaal goed voor de gebruikerservaring, en zoekmachines waarderen dit. Probeer je dus in te leven in de gebruiker of potentiële klant die op jouw website terecht komt, en maak het aankoopproces zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk.
3. Autoriteit
Je kunt nog net zo’n mooie website hebben met fantastische content, als de autoriteit van je website laag is zul je niet ranken. En daar komt linkbuilding bij kijken? Wat is linkbuilding? Dit is het proces waarbij je links naar jouw website op relevante andere websites plaatst. Niet in de eerste plaats om bezoekers te trekken (hoewel dit wel kan), maar voornamelijk om de autoriteit van je website te doen stijgen. Hoe meer kwalitatief goede websites (met zelf een acceptabele tot hoge autoriteit) naar jouw website verwijzen, hoe hoger jouw autoriteit. Als gevolg daarvan zal je website veel hoger ranken in de zoekresultaten van o.a. Google. Wil je alles weten van de autoriteit van je website of vraag je je nog steeds af ‘wat is linkbuilding’? Neem dan contact op met de professionals van Doublesmart.